Weź filtr i baw się ostrością
Gdy Louis Stacey przechodził przez tę kładkę dla pieszych, pomyślał, że spróbuje wykonać zdjęcie podobne do tego, które widział na Instagramie: kilka ujęć tej samej sceny zarejestrowanych z wykorzystaniem obiektywu zogniskowanego za każdym razem na inną odległość i połączonych ze sobą w Photoshopie. Na finalnym obrazie Louisa jego dłoń jest ostra, podobnie jak i sceneria widoczna przez filtr. Intrygującą rzeczą jest natomiast to, że samochody widoczne dokoła filtra są rozmyte. „Naprawdę spodobało mi się to, ponieważ nie jest to coś, co zwykle widzimy” – mówi Louis.
Pierwszym zdjęciem, jakie wykonał Louis, był obraz dłoni trzymającej nasadkę; w tym celu zogniskował on obiektyw na samym filtrze. Na drugim ujęciu uchwycił rozmyte pojazdy, a na trzecim – ostre auta... Potem zręcznie połączył wszystkie obrazy ze sobą w Photoshopie. „Dzięki temu, że użyłem statywu, stało się to znacznie łatwiejsze, ponieważ musiałem jedynie trzykrotnie ustawić ostrość, trzymając filtr przed obiektywem i powiększając podgląd obrazu na żywo. Przyspieszyło to również nałożenie na siebie zdjęć w postprodukcji.
Używając w Photoshopie maski warstwy wyciąłem wewnętrzny okrąg trzymanego w ręce filtra za pomocą narzędzia Elipsa. Jeszcze niżej znajdowała się warstwa z niewyraźnymi samochodami”. Strzał Louisa został precyzyjnie zaplanowany, dokładnie wiedział, czego chce: ukazać o zachodzie słońca z kładki nad drogą szybkiego ruchu przejeżdżające poniżej auta, tworząc obraz o dużej dozie symetrii. „Jeżeli fotografujesz o wschodzie lub o zachodzie słońca, gdy poziom natężenia światła szybko się zmienia, może zajść potrzeba wyrównania ekspozycji zdjęć” – radzi fotograf. www.instagram.com/louisstacey